Додаток
до Постанови колегії Міністерства освіти і
науки України і президії ЦК Профспілки
працівників освгти і науки України
від 27.04.2004р №5/11-10, № П-27
ПОЛОЖЕННЯ
про Всеукраїнський громадський огляд-конкурс стану умов і
охорони праці в установах, закладах, підприємствах та
організаціях Міністерства освіти і науки України
1. Громадський огляд-конкурс стану умов і охорони праці проводиться щорічно з 1-го січня по 31 грудня в загальноосвітніх дошкільних і позашкільних, вищих навчальних закладах, підприємствах та організаціях з метою підвищення уваги господарських керівників і профспілкових організацій до створення належних і безпечних умов праці, навчання відповідно до діючих вимог законодавства з охорони праці, мобілізації всіх працюючих установ та закладів галузі на попередження травматизму і професійних захворювань.
2. Переможцями - вважаються колективи, які виконали заходи з охорони праці, передбачені угодою, колдоговором, не мали випадків виробничого травматизму серед працюючих, травматизму зв'язаного з навчально-виховним процесом серед студентів, учнів і вихованців, омоглися відповідності умов і охорони праці діючим санітарним нормам і правилам охорони праці, вимогам Закону України „Про охорону праці", кращих результатів за показниками огляду-конкурсу (Додаток № і).
3. Організація, проведення і підведення підсумків громадського огляду-конкурсу здійснюються:
- у школах, дитячих дошкільних і позашкільних закладах -рай(міськ)комами профспілки спільно з відділами освіти;
- у відділах, установах і закладах освіти, підпорядкованих обласним управлінням, - обласними комітетами, радами профспілки спільно з обласними управліннями.
4. Для координації на етапах огляду - конкурсу і узагальнення його результатів в області, районах і містах створюються оглядові комісії, які - затверджуються спільними постановами відповідних профспілкових органів і органів управління освітою. Оглядові комісії можуть створюватись в школах, дошкільних та позашкільних установах, вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації.
5. Результати огляду-конкурсу у вищих навчальних закладах в загальноосвітніх школах, школах-інтернатах, дитячих дошкільних і позашкільних та ін. установах розглядаються комітетами профспілки і адміністрацією на спільних засіданнях. Матеріали про результати огляду - довідка: показники виконання умов огляду (акт перевірки) направляються в оглядову комісію вищестоящої профспілкової організації не пізніше 20 січня наступного року (форма акта перевірки додається. Додаток №2).
6. Районні, міські комітети і ради профспілки спільно з відділами освіти до 1-го лютого направлять в обласну оглядову комісію інформацію про підсумки огляду в цілому по району (місту), а також пропозиції про відзначення колективів установ і закладів освіти, довідки із показниками виконання ними умов огляду.
Обласна оглядова комісія підводить підсумки огляду стану умов і охорони праці і подає до 15 лютого свої пропозиції в управління освіти і обласний комітет, раду профспілки для розгляду на спільному засіданні колегії і президії.
Республіканський комітет Автономної Республіки Крим, обласні комітети і ради Профспілки, Профспілка працівників освіти і науки м. Києва в строк до 1-го березня подають в ЦК Профспілки працівників освіти і науки України мотивовані пропозиції про відзначення колективів, які домоглися найкращих результатів в огляді-конкурсі, (Постанову президії обласних комітетів, ради Профспілки і колегії управління освіти і науки, таблицю показників (Додаток №1) огляду-конкурсу по даному колективу установи, закладу, організації і ін.).
Організаційна робота щодо підведення підсумків Всеукраїнського огляду-конкурсу здійснюються Центральною оглядовою комісією, склад якої затверджується спільною постановою президії ЦК Профспілки і колегії Міністерства освіти і науки України. Матеріали, подані пізніше указаних строків, не розглядатимуться.
7. Колективи установ, закладів, віддлів освіти і ін., які визнані переможцями в огляді-конкурсі, нагороджуються дипломами, грамотами Міністерства освіти і науки України і ЦК Профспілки працівників освіти і науки України.
Для заохочення переможців встановлюються грошові премії: дві перші премії по 5 тисяч гривень, дві другі премії по 3 тисячі гривень, дві треті премії по 2 тисячі гривень.
Колективи навчальних закладів, установ і ін., які не ввійшли в число переможців огляду-конкурсу, але мають високі показники у виконанні його умов, а також домоглися значного поліпшення стану умов і охорони праці нагороджуються грамотами Міністерства освіти і науки, і ЦК Профспілки працівників освіти і науки України. Кошти на преміювання колективів-переможців виділяють: Міністерство освіти і науки України в розмірі - 10 тисяч гривень, ЦК Профспілки працівників освіти і науки України в розмірі 10 тисяч гривень.
Додаток № 1
до Положення про Всеукраїнський громадський огляд-
конкурс стану умов і охорони праці в навчально-виховних
закладах, підприємствах установах та організаціях
Міністерства освіти і науки України
від 27.04.2004р №5/11-10, № П-27
Таблиця показників
Всеукраїнського громадського огляду-конкурсу стану умов і охорони праці в навчально-виховних закладах, підприємствах, установах та організаціях Міністерства освіти і науки України № з/п
| Показники
| Кількісна оцінка показників | Попере
дній рік | Звітній рік | 1 | 2 | 3 | 4 | 1. | Середньосписочна кількість працюючих | | | 2. | Число студентів, учнів на денному відділенні, вечірньому, заочному відділені:
Кількість м2 навчально-лабораторних площ, що припадають на
одного студента -
учня- | | | 3. | Травм на виробництві з працюючими
- із смертельним наслідком | | | 4. | Травми з учнями, студентами пов'язані з навчальним
процесом
- із смертельним наслідком | | | 5. | Кількість людино-днів непрацездатності у потерпілих з втратою працездатності на 1 робочий день і більше (включно з померлими), тимчасова непрацездатність яких закінчилася у звітному році | | | 6. | Кількість коштів витрачено на заходи, передбачені колдоговорам, угодою (в грн.) | | | 7. | Кількість пунктів з охорони праці в колдоговорі, угоді –
виконано пунктів- | | | 8. | Кількість працюючих, робота яких пов'язана із шкідливими умовами праці | | | 9. | Скорочено число працюючих в шкідпивих умовах праці | | | 10. | Приведено робочих місць у відповідність з вимогами і правилами охорони праці | | | 11. | Кількість робочих, місць, що потребує
проведення атестації за умовами праці
- проведено атестацію робочих місць із інструментальними замірами за участю органів СЕС | | | 12. | Кількість працюючих, які повинні отримувати піпьги за роботу в шкідливих умовах праці:
- повинні отримувати додаткові відпустки
- отримують додаткові відпустки
- повинні отримувати додаткову оплату до 12%
- отримують додаткову оплату до 12%
- повинні отримувати миючі засоби
- отримують миючі засоби
- повинні отримувати спецодяг, спецезуття і засоби індивідуального захисту
- отримують спецодяг, спецвзуття і засоби індивідуального захисту
- повинні отримувати молоко, профілактичне харчування і ін.
- отримують молоко, профілактичне харчування і ін. Кількість в закладі, установі:
- лабораторій - кабінетів
- майстерень
- установок
| | | 13. | Проведена прийомка в експлуатацію комісією закладу, установи:
- лабораторій
- кабінетів
- майстерень
- установок | | | 14. | Кількість вентиляційних установок в установі, закладі і ін.
Проведена паспортизація
Працює ефективно | | | 15. | Проведення перевірки знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності:
- Кількість працюючих, які повинні пройти навчання, перевірку знань
Пройшли перевірку знань
- Кількість працюючих, які повинні пройти навчання, перевірку знань по ПТЕ і ПТБ
Пройшли
- Кількість працюючих, які повинні пройти перевірку знань на право роботи з радіоактивними речовинами та іншими джерелами іонізуючих випромінювань
Пройшли
- Кількість працюючих, які повинні пройти перевірку знань на право роботи із сильнодіючими ядовитими речовинами
Пройшли | | | 16. | Забезпечення проведення медоглядів працюючих в шкідливих умовах:
- попередніх, при прийомі на роботу
- періодичних (щорічних) | | | 17. | Забезпечення приміщень перинними засобами пожежогасіння (у відсотках) | | | 18. | Наявність в установі, закладі і ін.
- кабінету з охорони праці, безпеки-життєдіяльності
- куточків з охорони праці, безпеки життєдіяльності | | | 19. | В пояснювальну записку включати, критичний аналіз організації роботи з охороні праці, інформацію про впровадження системи управління охороною праці та позитивний досвід з цього питання. Обсяг пояснювальної записки - не більше 4-х друкованих сторінок | | |
Додаток № 2
до Положення про Всеукраїнський громадський огляд-
конкурс стану умов і охорони праці в навчапьно-виховних
закладах, підприємствах установах та організаціях
Міністерства освіти і науки України
від 27.04.2004р. №5/11-10, № П-27
АКТ
перевірки стану охорони праці в найменування установи, закладу освіти
____________________________________________________________________
найменування установи, закладу освіти
Дата перевірки ___________________________________ № з/п | Найменування заходів з охорони праці | Відмітка про виконання | 1 | 2 | 3 | 1. | Організаційні заходи | | 1.1. | Виконання заходів, передбачених колдоговорами, угодою. | | 1.2. | Наявність наказу про призначення відповідальних осіб за станом охорони праці:
- у навчально-виховному закладі, установі, в кабінетах, майстернях, лабораторіях, дільницях і ін.
- при експлуатації електрогосподарства;
- при експлуатації котлів і обладнання котельної. | | 1.3. | Наявність акту перевірки готовності навчально-виховного закладу до нового навчального року. | | 2. | Забезпечення безпечного проведення навчально-виховного процесу | | 2.1. | Розміщення обладнання і його відповідність нормам охорони праці в майстернях, спортзалі, лабораторіях, навчальних кабінетах і ін. Приміщеннях. | | 2.2. | Наявність і стан захисних пристроїв на верстаках і ін. обладнанні. | | 2.3. | Оформлення і ввід в експлуатацію по акту кабінетів, лабораторій, дільниць підвищеної Е гбезпеки і інших приміщень установ, закладу. | | 2.4. | Організація збереження кислот, лугів і інших ядохімікатів, горючих речовин і ЛЗР. | | 2.5. | Наявність акту інвентаризації хімічних речовин. | | 2.6. | Відповідність кабінету, лабораторії хімії, витяжної шафи вимогам Правил. | | 3. | Забезпечення повітряно-теплого режиму, нормальної освітленості і шкільної гігієни | | 3.1. | Наявність паспорта на котельне обладнання. | | 3.2. | Наявність допуску до роботи у кочегарів, операторів. | | 3.3. | Наявність паспортів на вентиляційні установки. | | 3.4. | Наявність графіку планово-попереджувального ремонту вентустановою і його виконання. | | 3.5. | Наявність акту СЕС по перевірці повітряно-теплового режиму. | | 3.6. | Наявність акту СЕС по перевірці освітленості приміщення. | | 3.7. | Наявність акту СЕС по перевірці на запиленість, загазованість. | | 3.8. | Санітарний стан приміщень, кабінетів, майстерень, лабораторій і ін. | | 3.9. | Проведення паспортизації робочих місць за умовами праці з участю інструментальних замірів СЕС. | | 4. | Безпечна експлуатація електроустановок і електромережі | | 4.1. | Наявність електросхем електроустановок і електроосвітлення. | | 4.2. | Наявність допуску до роботи у електрика і співробітників, працюючих на електроустановах. | | 4.3. | Наявність акту перевірки контура захисного заземлення, грозозахисту, тощо | | 4.4. | Наявність акту випробування опору ізоляції електропроводки. | | 4.5. | Випробування індивідуальних захисних засобів. | | 4.6. | Наявність журналу експлуатації електроустановок (вентустановок) і електроосвітлення | | 5. | Пожежна безпека | | 5.1. | Наявність поетапних планів евакуації. Проведення тренувань. | | 5.2. | Наявність своєчасної зарядки вогнегасників. | | 5.3. | Наявність протипожежного обладнання і інвентаря відповідно до норм. | | 6. | Пропаганда знань з охорони праці | | 6.1. | Проведення та оформлення інструктажів з охороні праці з працюючими і учнями відповідно до „Типового положення про навчання з питань охорони праці". | | 6.2. | Наявність інструкцій з охорони праці, їх відповідність умовам роботи. | | 6.3. | Проведення і оформлення інструктажів з охорони праці із учнями студентами, вихованцями в кабінетах підвищеної небезпеки лабораторіях. | | 6.4. | Наявність інструкцій по охороні праці в кабінетах, лабораторіях, майстернях і ін. Приміщеннях і їх відповідність вимогам. | | 6.5. | Проведення і оформлення інструктажів з охорони праці при проведенні позашкільних, позакласних заходів, пов’язаних з підвищеною небезпекою. | | 6.6. | Наявність інструкцій з охорони праці при проведенні заходів і занять поза навчально-виховним закладом, установою. | | 6.7. | Наявність плакатів, попереджувальних написів, стенда або куточка з охорони праці. | | 6.8. | Наявність кабінета охорони праці, безпеки життєдіяльності. | | 6.9. | Наявність служби охорони праці відповідно до ст. 15 Закону України „Про охорону праці", Типового положення про службу охорони праці. | | 7. | Забезпечення спецоглядом і медобслуговуванням. | | 7.1. | Забезпечення студентів, учнів і працюючих спецодягом, спецвзуттям і засобами індивідуального захисту. | | 7.2. | Забезпечення медогляду осіб, працюючих на установках підвищеної небезпеки (електрики, кочегари і ін), збереження, спецодягу прання і ремонт. | | 7.3. | Наявність санітарних книжок на працюючих в харчоблоках (проведення періодичних медоглядів). | | 7.4. | Наявність аптечок в кабінетах і приміщеннях підвищеної небезпеки (кабінет хімії, майстерні, спортзал, котельня, пральня і ін.) | | 8. | Додержання трудового законодавства | | 8.1. | Правильність накладання дисциплінарних стягнень. | | 8.2. | Порядок ведення трудових книжок, їх облік і збереження. | | 8.3. | Дотримання режиму праці і відпочинку. | | 8.4. | Наявність правил внутрішнього трудового розпорядку, посадових інструкцій (розділу в них охорона праці). | | 9. | Громадський контроль | | 9.1. | Робота комісії з питань охорони праці, громадського інспектора з охорони праці, представника просрспілки з питань охорони праці. | | 9.2. | Розгляд питань по охороні праці на засіданнях профспілкового комітету.
| |
Перевірку проводив ________________________________________________
член районної комісії охорони праці (прізвище)
З актом ознайомлені
Керівник установи ___________________________________________________
Голова комітету профспілки __________________________________________
Примітка: В графі «Відмітка про виконання» проставляються бали (0; 5; 10) згідно виконання кожного із заходів 0 - захід не виконано. 5 - захід виконано частково (не повністю). 10- захід виконано повністю.
|