05.05.2015
Президенту України
Петрові Порошенку
Голові Верховної Ради України
Володимирові Гройсману
Депутатам Верховної Ради України
Прем’єр-міністру України
Арсенію Яценюку
Міністру освіти і науки України
Сергієві Квіту
Голові Комітету Верховної
Ради України з питань освіти і науки
Лілії Гриневич
Голові ЦК Профспілки
працівників освіти і науки України
Георгію Труханову
До Львівської обласної організації профспілки працівників освіти і науки надходять численні звернення від органів управління освітою, керівників навчальних закладів, педагогічних працівників щодо практичного застосування на місцях Закону України «Про запобігання корупції», який вступив у дію 26.04.2015 року.
Зокрема ст.27 Закону встановлені чіткі обмеження спільної роботи близьких осіб, які поширюються виключно на осіб, зазначених у підпунктах "а", "в"-"з" пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, і не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.Зазначена стаття не поширюються на посадових осіб закладів освіти, які, як бюджетні установи відносяться до юридичних осіб публічного права.
Однак відповідно до ст. 28 Закону особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону (до яких уже відносяться посадові особи що працюють у юридичних особах публічного права), зобов’язані:
1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;
2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;
3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Виходячи з положень ст.ст. 27, 28 Закону, визначених термінів «потенційний конфлікт інтересів», «реальний конфлікт інтересів» просимо надати роз’яснення чи поширюється ст.28 Закону та в цілому розділ 5 Закону на трудові відносини в галузі освіти. Зокрема чи вважаться конфліктом інтересів ситуація в якій чоловік працює директором школи а вчителем цієї ж школи його дружина.
Вкрай дивує ситуація що на виконання Закону ще не створено Національне агентство з питань запобігання корупції, а в освіті уже розпочалась непродумана та неоправдана боротьба з корупцією. Слід відмітити що за дії попереднього законодавства про корупцію користуючись прогалинами антикорупційного законодавства окремі силові структури показували високі показники притягнення до відповідальності за корупційні правопорушення і як бачимо надалі притягатимуть до відповідальності тих, кого корупція стосується найменше.
Просимо з метою правильного та однозначного тлумачення вищезазначеного Закону, недопущення незаконних дій в установах та закладах освіти в частині переведення, звільнення з роботи працівників оперативно в межах повноважень скерувати відповідні роз’яснення.
Голова Львівської обласної організації
профспілки працівників освіти і науки М.Яцейко