24.10.2024
У межах Всесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності в українських школах розпочалася інноваційна XR-виставка «EDAR: За лаштунками реальності». Цей проєкт, що використовує технології доповненої та віртуальної реальності (AR та VR), допомагає учням розвивати навички критичного мислення та медіаграмотності в ігровій формі.
Ініціативу реалізовує громадська організація «Європейський Інститут Чорнобиля» у співпраці з проєктом «НотаЄнота» за підтримки програми IREX, спрямованої на зміцнення інформаційної стійкості українського суспільства.
Виставка вже охопила приблизно 300 шкіл по всій Україні, а загальна мета проєкту – залучити до 500 навчальних закладів. Школи ще мають можливість долучитися до проєкту, заповнивши анкету на сайті організаторів – https://www.edar.app/.
У столиці відбулася презентація виставки 23 жовтня 2024 року у найстарішій школі – Печерському ліцеї №73.
XR-виставка складалася з 20 інтерактивних постерів, які за допомогою мобільного додатку EDAR «оживають» і показують унікальний контент, включаючи 3D-моделі, віртуальні світи, звукові ефекти, розповідаючи цілу історію.
Крім того, додаток містить антифейкову гру «НотаЄнота», яка дозволяє учням перевіряти свої знання як індивідуально, так і в командному форматі. І підлітки, і молодші школярики із цікавістю розглядали картинки, які ніби оживають у телефонах. І сприймати такий вид корисної та потрібної інформації їм набагато легше.
Особливо важливим є розвиток критичного мислення серед молоді під час війни, коли ризики дезінформації стають ще більш серйозними. Аторка проєкту «НотаЄнота», фактчекерка Альона Романюк підкреслює, що сучасні технології не лише захоплюють увагу підлітків, але й допомагають формувати їхню стійкість до маніпуляцій інформаційного простору.
«Підлітки живуть у світі технологій і саме через них є вразливими. Ми ж використовуємо технології, щоб зацікавити темою медіаграмотності, тримати фокус уваги, через гейміфікацію показати, як працює інформаційний простір, розвивати стійкість до інформаційних впливів та відтреновувати навички розрізняти якісну інформацію від сумнівної», – підкреслила фактчекерка.
Використання AR, VR та гейміфікації у навчанні є ключовим трендом сучасної освіти. Проєкт «EDAR: За лаштунками реальності» демонструє, як інноваційні технології можуть перетворювати навчальний процес на цікавий та ефективний інструмент розвитку критичного мислення, що є особливо актуальним для підготовки молоді до викликів інформаційної епохи, особливо в умовах війни.
За матеріалами ЦК Профспілки працівників освіти і науки України