Львівська обласна організація профспілки працівників освіти і науки України
ГоловнаМапа сайтуE-Mail Виконавчий апаратПравова консультація

Офіційне інтернет-представництво Президента України

Офіційний портал Верховної Ради України

Урядовий портал

Міністерство освіти і науки України

Міністерство соціальної політики

Федерація професійних спілок України

ЦК профспілки працівників освіти і науки України
Освітній портал Львівщини

 ОСНОВА Педагогічний часопис Львівщини

Наскільки креативні українські підлітки: результати PISA
25.09.2024

 



Згідно з результатами проведеного у 2022 році дослідження серед на той момент 15-річних учнів у 17-ти регіонах України 59% досягли базового рівня розвитку креативного мислення. 

Дослідження креативності PISA проводила вперше.

Українські показники порівнювали з показниками в тих країнах, які є референтними: де є подібність у соціально-економічному стані, культурна чи історична спорідненість. Це – Болгарія, Естонія, Польща, Молдова та Словаччина.

Приводи для оптимізму:

  • попри повномасштабне вторгнення в Україні вдалося провести дослідження, хоча і з затримкою у пів року. Україна в оцінюванні PISA 2022 з креативного мислення показала середній результат – 27 балів (у шкалі 0-60);
  • результати з креативності в українських підлітків попри суттєві відмінності в умовах навчання не відрізняються від показників деяких країн Організації економічного співробітництва та розвитку;
  • більшість 15-річних школярів здатні генерувати ідеї для простих і помірно складних завдань на креативне письмове або візуальне вираження ідей, а також креативне розв’язання соціальних і наукових проблем;
  • кожен 8-й опитаний учень досягає найвищих рівнів у креативності (в Естонії та Польщі – кожен третій; кожен п’ятий — у Словаччині; Греція, Болгарія та Молдова поступилися Україні);
  • на здатність знаходити нестандартні рішення академічна успішність впливає, але не є необхідної умовою. Для українських підлітків ці два критерії радше доповнюють один одного. Креативними є і ті українські (тепер вже) 17-річні, які не завжди академічно успішні;
  • у показниках креативності менший розрив, аніж у математичних знаннях між учнями з гімназій та ліцеїв, звичайних шкіл та профтехів;
  • майже немає гендерних відмінностей між мегакреативними дітьми (26,3% – дівчата, 23,7% – хлопці). До слова, у жодній країні/економіці хлопці не перевершують дівчат у креативному мисленні.

У національному звіті за результатами PISA 2022 нагадується, що креативність можна розвивати. За креативними – майбутнє. А освітяни можуть допомогти, створюючи сприятливе для творчих ідей і рішень середовище, переконуючи учнів у тому, що все вийде, та заохочуючи до креативних проявів усіма можливими методами на будь-яких уроках.

За матеріалами – Освіторія 


Щиро вітаємо із Днем народження!

ЛЬВІВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

79005 м. Львів, проспект Шевченка,7 кімн. 43-47,
факс: (032) 235-70-70
e-mail: profspilkaosvity@litech.net

FB сторінка Львівської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України

© 2009. Львівська обласна організація профспілки працівників освіти і науки України. Всі права застережено.

               Проспект Т. Г. Шевченка, 7, кімната 43-47, Львів 79005, тел. (032) 235-70-82
© 2009 WebMaisternia