03.02.2025
У 2024 році 33% Інтернет-користувачів країн ЄС повідомили, що протягом трьох місяців до опитування вони проходили якісь онлайн-курси або використовували матеріали для онлайн-навчання, що на 3 відсоткові пункти більше порівняно з 2023 роком (30%), – інформує Євростат.
Найвищі показники отримання освіти онлайн зафіксовано в Ірландії (61%), Нідерландах (59%) та Фінляндії (53%). Натомість найнижчі показники спостерігалися в Румунії (10%), Кіпрі (11%) та Болгарії (17%).
В Україні також спостерігається зростання популярності онлайн-навчання, особливо, у молоді та людей середнього віку. Також сюди додається потреба у такому навчанні школярів у зв’язку з повномасштабним вторгненням рф. Так, згідно з дослідженням рівня добробуту дітей – «Індекс майбутнього» за 2024 рік, 24% українських школярів навчалися дистанційно, причому найбільше таких учнів було у східних та південних регіонах країни.
Поряд зі зростанням інтересу до онлайн-освіти виникає нагальна потреба у відповідальному ставленні до Інтернет-ресурсів і розвитку медіа- та інформаційної грамотності.
Доступність знань в онлайн-просторі вимагає вміння аналізувати інформацію, розрізняти надійні джерела, критично мислити та не потрапляти в пастки дезінформації. Це особливо актуально для освітнього середовища, де якість знань безпосередньо залежить від достовірності інформації, з якою працюють учні, студенти та педагоги.
Отже, розвиток цифрових освітніх технологій має супроводжуватися посиленою увагою до інформаційної безпеки та формуванням культури відповідального споживання контенту.
Медіаграмотність та критичне мислення мають стати невід’ємними складовими сучасної освіти, що допоможе як молоді, так і дорослим ефективно використовувати можливості онлайн-навчання та уникати інформаційних загроз у сучасному світі.
За матеріалами ЦК Профспілки працівників освіти і науки України