28.03.2025
27 березня 2025 року відбулася друга конференція FinLit Forum – освітній захід з фінансової грамотності в Україні, започаткований Національним банком у 2024 році. Конференція пройшла в межах Global Money Week та зібрала понад 3 700 учасників онлайн та офлайн.
Участь у роботі заходу взяла завідувачка відділу інформаційного забезпечення та комунікацій ЦК Профспілки Інна Михальченко.
Цьогорічна подія була присвячена впровадженню фінансової грамотності в Новій українській школі.
Основний акцент дискусій – введення з вересня 2025 року нового обов’язкового предмета «Підприємництво і фінансова грамотність» для учнів 8-х класів. Це важливий крок у підвищенні фінансової обізнаності молоді, проте він став і викликом для освітньої спільноти: педагогам необхідна додаткова підготовка, а заклади освіти мають забезпечити якісні навчальні матеріали.
У межах форуму були представлен
- Національна стратегія розвитку фінансової грамотності до 2030 року;
- результати дослідження рівня фінансової компетентності підлітків;
- новий підручник «Підприємництво і фінансова грамотність» для 8 класу, підготовлений спільно з видавничим домом «Освіта»;
- навчально-методичні матеріали: робочий зошит, презентації для уроків, електронний додаток та посібник для вчителів.
Національний банк також створив спеціальний сайт для педагогів, які викладатимуть новий предмет. Тут зібрано всі необхідні матеріали для ефективного впровадження фінансової грамотності в навчальний процес.
За результатами досліджень, рівень фінансової грамотності серед старшокласників в Україні становить лише 46,6%. Тобто майже половина учнів не володіє базовими фінансовими навичками, що у майбутньому може призвести до боргової залежності, фінансової нестабільності та шахрайських ризиків.
Це свідчить про нагальну потребу системного впровадження фінансової грамотності в освіту. Навчання з раннього віку допоможе молоді свідомо керувати грошима, приймати відповідальні фінансові рішення та підготуватися до дорослого життя.
Під час панельної дискусії експерти обговорили основні виклики інтеграції фінансової грамотності в освітній процес та поділилися практичними рекомендаціями для педагогів.
За матеріалами ЦК Профспілки працівників освіти і науки України